vendredi 1 avril 2011

Off to Nice and Cannes!



Yeeha! This weekend I'm making a last-minute whirlwind trip to Nice and Cannes, with Paris tacked onto the end as well! I'm so excited but I don't think I'll have much energy to do much. Fingers crossed for nice sunny weather!

Do you know how long I've wanted to go to the French Riviera for? Years and years! I LOVE beaches and aqua waters and palm trees and... and... I had planned to go there (one of the hottest parts of the country) during one of the coldest times of the year but other things came up. Also it's not exactly the closest or cheapest place for me to go to. I know if I kept putting it off it just wouldn't happen and soon I won't have the opportunity or time to do it, so this weekend it is!

Youpi ! Ce week-end, je vais faire une visite éclair à Nice, à Cannes et à Paris au dernière minute ! Je suis tellement excitée mais je pense que j'aurai pas d'energie de faire pas mal de choses. Je croise les doigts pour un temps ensoleillé !

Savez-vous depuis combien de temps je voulais aller à la Côte d'Azur ? Ca fait des années ! J'adore les plages et les eaux turquoises et les palmiers et... et... J'ai déjà decidé d'y aller (un des plus chauds coins en France) pendant un des plus froids moments de l'année mais il y avait quelques choses d'autres qui se sont passées. Et ce n'est pas le plus prôche ou le moins cher endroit d'aller. En revanche, je sais bien que si j'atermoie, ça n'arrivera pas et bientôt je n'aurai pas d'opportunité ou de temps de le faire. Bref, ça y est ! C'est parti, ce week-end !

PS loving the 8:15pm sunsets now!

PS J'aime bien le coucher de soleil tardif vers 20h15.


Photo of Cannes by Tomoyoshi (Flickr)

0 comments:

Enregistrer un commentaire

Related Posts with Thumbnails