jeudi 8 avril 2010

Cosmopolitan.fr


During that day when I went to the beach, I also went to a very large newsagency there. I knew they had a decent selection of foreign magazines and I was keen to see which French magazines I could find.

Now, my local Borders has heaps of foreign magazines but it seems that most of the French ones are about home decorating which is great and all, I like looking at pretty pictures of homes and house interiors, but it doesn't make for very exciting reading (when I'm not in the position to be decorating any houses). There's Marie Claire and that's about it.

However, at this other newsagency there was a wider selection and I ended up buying Cosmopolitan. It was pretty painful to pay $8 for it when it costs €2 but one must make sacrifices.

It's funny because I haven't bought the Australian version of this magazine for years. It's pretty trashy and I only liked it for the fashion pictures. The magazine seemed to be aimed at women younger and younger and I felt it was ridiculous for me to be reading such crap! The magazine is probably aimed at those around 21-25 years of age but I'm sure there are many teenagers reading it too, I know I started reading it when I was around 18-19.

I actually just finished reading the memoir of the former editor of Australian Cosmopolitan magazine, and in it, she mentioned that the Australian version of the magazine was more risqué than the ones from other countries. In other words, we have more explicit content and sealed sections and 'rude' words and whatnot - which of course adds to the trashy aspect and why teenagers would be dying to get their hands on a copy.

So when I started reading this French version, I was pleasantly surprised. The target market seemed to be slightly older women, in their late 20s to even early 30s so I could relate to it a lot more.


Pendant la journée où je suis allée à la plage, je suis aussi allée à un gros rayon presse*. Je savais que cette agence a une grande sélection de magazines étrangères et j'avais envie de voir quelles magazines étaient là.

Mon Borders du coin a plein de magazines étrangers mais il me semble que la plupart de magazines français sont de travaux de décoration et c'est bien. J'aime regarder aux jolies photos de maisons et les intérieurs de maisons, mais c'est un peu ennuyeux de lire ça. Ce Borders a juste Marie Claire et c'est tout.

Cependant, a cet autre rayon presse, il y avait une plus grande sélection de magazines, et j'ai acheté Cosmopolitan. C'était douleureux aussi de payer 8 dollars pour ça quand ça coute 2 euros.

C'est drôle parce que je n'avais plus acheté l'édition Australienne depuis quelques années. L'édition Australienne est nulle et j'aimais ça just pour les photos de la mode. La magazine me semble de ciblé a les femmes qui ont 21-25 ans, mais je suis sûr qu'il y a beaucoup d'ados qui aussi le lire. Je sais que je commencais à le lire quand j'avais 18-19 ans.

Je viens de finir de lire le mémoire de l'ancienne directrice de Cosmopolitan Australien et elle a dit que l'édition Australienne était plus risqué que l'unes des autres pays. Autrement, nous avons plus de content explicite et les pages fermés, et c'est à cause de ça que les ados veulent l'acheter.

Donc, quand je commencais à lire cette édition française j'étais surprisée. Le marché cible m'a semblé est les femmes un peu plus âgée, au fin de la vingtaine ou au début de la trentaine.



Some articles I liked (in this Feb 2010 edition) were:

Les articles que j'aimais (à cette édition de février 2010) étaient :

p. 56 Rencontre. Marie-Adélaïde et Laurent. C'était le premier, et c'était le bon.
Un crush l'année du bac, un baiser volé: huit ans que ça dure.


p. 63 T'inquiète pas, chéri, ça c'est normal.
Ils nous aiment aussi pour notre petit grain de folie. La preuve.


p. 76. Et toi, tu te sens d'où?
Elles sont : En France.
Elles viennent : de partout.
Au moment où l'identité national fait débat, on s'est dit que le mieux, c'était de leur demander, à elles, d'où elles se sentent. Réponses surprenantes sur le sentiment d'appartenance.


p. 82. On m'avait dit que je n'avais pas l'âge.
Trop jeune? Trop âgée? Qu'il agisse de voyage, d'amour ou de carrière, on a toujours l'âge de vivre une aventure. Sept filles le prouvent.


p. 88. Là, je vais la surprendre.
On croit connaître son homme quand, tout à coup, oooh ! Eh oui, c'est aussi pour ça qu'on l'aime.


p. 96. 15 petites aventures qui m'ont rendue meilleure.
Un sourire, un gest, une attention, ça change la vie.
(this article is accompanied by a full page photo of a non-typical photo of Sydney. But I recognised the backdrop straight away).


p. 136. Même plus peur !
Parfois, pour transformer en lointain souvenir une peur insurmontable, il suffit d'un déclic.


and of course I love all the photos of clothes, shoes, lingerie, bags, accessories and jewellery and the beauty product reviews !

et bien sûr j'adore les photos de la mode, des chassures, des lingeries, des sacs à main, des bijoux et des produits de beauté.


* I'm not really sure what you call this in French. In Australian English it's called a newsgent or newsagency, and I think it's newstand in American English? But then, I think a newstand is more like French kiosque (of which Australia doesn't have very many of). It's basically a shop that sells primarily magazines and newspapers, but also stationery and things like lottery tickets, bus tickets, candy and sometimes books and even toys/gifts/souvenirs if it's a big one like this one was. I found this site with photos of French ones. I guess they are just called "Presse" or "Point presse" for the smaller ones? If someone knows, please tell me! :)


(I know my French in this blog post has heaps of mistakes, I'm still learning! and that was painful to translate ;) )

0 comments:

Enregistrer un commentaire

Related Posts with Thumbnails